2008. október 30., csütörtök

Viva Pragha !!!

Sziasztok!

Ha jól látom én már nagyon régen, és akkor is csak egyszer blogoltam ide. Hát mit is mondjak... Most szégyenlem egy kicsit magam. Gyuri-bácsi barátom pirított rám, hogy ha így járom a világot, ahogy az utóbbi időben sikerült, akkor írjak már néhány sort a szép helyekről, amiket bejártam. Igaza van...
Azt hiszem a legfrissebb élményemmel kezdem a sort. Most ebben a 4 napos ünnepben Andival, és még 8 nagyon jó pajtásunkkal ellátogattunk Prágába... Mit is mondhatnék gyönyörű volt... Nekem személy szerint - de szerintem más is így van vele, aki járt ott - sokkal jobban tetszett, mint Budapest. Az egész város sokkal jobban ki van találva. Hogy csak 1 példát említsek: 4 nap alatt kevesebb autót láttam a belvárosban, mint itthon 1 nap alatt. Pedig ott egész nap az utcákat jártuk, itthon meg ugye reggel bejövök dolgozni, este meg hazamegyek és ennyi...
Hogy is kezdődött az egész? Valamikor tvaly fogalamazódott meg bennünk, hogy el kéne menni megnézni Prágát. Nagyon sok jót és szépet hallottunk róla és most ősszel úgy döntöttünk eljött az idő.

Az utazáshoz egy nagyon kedvező díjfekvésű, mégis színvonalas társaságot választottunk. Orangeways... Ahogy most többetekben leesett, igen busszal mentünk, nem repülővel. :) Viszont azt kell mondanom, hogy nagyon kellemeset csalódtam. Bőrülések, 4 LCD tv a fedélzeten, ülés hátuljába épített audio jack kimenet csatornváltóval. Szóval elég pöpec kis busz volt. Egész úton filmek mentek, amit csak az nézett, és hallgatott aki akart, de volt lehetőség rádió és cd hallgatására is a kapott fülesen kereszztül...
Most, hogy letudtam a kötelező kört és biztos lehetek az Orangeways-es jutlékomban áttérnék Prágára... :) Az út maga 7 óra volta busszal. Saját magunknak szerveztünk mindent a szállást is.
Prágába értünk kb. du. fél 4-kor. Onnan aztán elkezdődött a hosszú séták és sörözések netovábbja.
Aki nem volt még ebben a gyönyör városban, annak csak ajánlani tudom... Mi megnéztük a zsidó negyedet, a várat, a Vencel teret, az Óváros teret, és még nagyon sok más nevezetességet a városban. Természetesen a kihagyhatatlan Károly hidon is átsétáltunk!

Egy érdekesség: A városban rengeteg a macskakő. Durván sok van. A belvárosban szinte más sincs és ez egy nagyon kellemes hangulatot ad ennek az egész helynek.
A napok végén megfáradtan beültünk vacsizni egyet és gondűző finom cseh söröcske mellett részegedtünk kellő mértékig. :)


Összességében bárkinek akinek lehetősége nyílik elmenni ebbe a városba cask ajánlani tudom...
Viva Praga!!!

3 megjegyzés:

  1. Frankó!

    Egyszer én is el akarok jutni oda, ezután a király élménybeszámoló után meg pláne! :)

    VálaszTörlés
  2. Helyes Gyuri-bátyám! El kell vinned oda Szabinát! Olyan jó andalgós hely... :)

    VálaszTörlés
  3. Szép lehetett, csak irigyelni tudlak, Szabika! :)
    Mellesleg azért meglátszik rajtad az irodai munka hátrányos hatása! ;-)

    VálaszTörlés