2008. február 11., hétfő

Alienation

Elidegenedünk. Az emberek nem szólnak egymáshoz, csak akkor, ha az már végképp elkerülhetetlen, nem mosolygunk rá másokra, még azt is csak ritkán merjük kibökni, hogy "Jó napot!". Nem tudom, mi ennek az oka. Régebben a nagyszüleim mindig mesélték, hogy a postán vagy a boltban, netán a gyógyszertárban, vagy akárhol sorban állva, esetleg egy padon megpihenve milyen jókat beszélgettek számukra teljesen idegen emberekkel. Manapság ez látszólag már teljesen kiveszett. Eddig azt hittem, hogy csak a "fiatalok" nem hajlandóak a másikhoz szólni, az idősebbek azért tartják a kapcsolatot minden korosztállyal, de ma erre is rácáfoltak. Épp a boltban vártam a pénztárnál kígyózó sor végén, amikor is egy idős házaspár szeretett volna elmenni a sor mellett, és beállni a másikba. Odébbléptem, hogy utat engedjek nekik, de az előttem álló hölgy nem vette észre őket, mivel háttal állt. Erre ahelyett, hogy odaszóltak volna neki, megfordultak, megkerülték az egész árusort, és beálltak a másik pénztárhoz. Nem lett volna egyszerűbb egy "Elnézést!"? Miért nem kommunikálunk a másikkal? Mi az oka ennek? A rohanó világ? A számítógép, az internet? Kétlem, hiszen az emberek ettől még ugyanúgy emberek. Nagyon nem lenne jó, ha a jövő generációja ennyire komolyan venné a "Ne állj szóba idegennel!" alapszabályt. Mindenesetre én reménykedem, hogy ennél csak jobb lehet...

2 megjegyzés:

  1. Na ez egy nagyon összetett téma. Elsősorban a politikai és gazdasági elitet hibáztatom az egész földkerekségen, hiszen napjainkban a legfontosabb a pénz, a fogyasztás és a tulajdon. Ennek egyenes következménye az önzés. És onnan már a témánál vagyunk.

    Visszasírom azokat az időket, amikor még fontos volt a család és embertársaink. De most sajnos ehhez az új, liberális világhoz kell alkalmazkodnunk...

    VálaszTörlés
  2. Én már annak is örülök, ha az ímélemre válaszolnak, akár egy régi havernak küldöm, akár annak a német boltosnak, akitől egy ritka lemezt rendeltem, de cseszett válaszolni meg a lemezt elküldeni is...

    VálaszTörlés